Saturday, February 23, 2013

Nasi Goreng KFC terlebih ayam dan orang sakit

Assalamualaikum..
hari ni nak cerita pasal roommate sejati saya..accident...kesian dia.. bengkak sana sini.. jadi untuk menaikkan semangat dia, saya dengan ini telah memasak nasi goreng KFC terlebih ayam.. hahahaa.. nak tahu kenapa nasi goreng kfc? sebab alkisahnya roommate saya bekerja part time di kfc.. saya akan menyusul beberapa hari lagi.. dan dia telah membawa makanan kfc setiap hari pulang kerumah.. maka ada lebihan nasi ayam kfc tu.. dengan ayam seketul.. nasi nya separuh je.. ayam nye tak nak besar pulak kann..panjang pulak bebel kat perenggan satu ni....

resepinya tersangatlah mudah...carik-carikkan isi ayam kfc tersebut... 2 ulas bawang kecil..seulas bawang putih yang didadu kecil...masukkan planta kedalam kuali..masukkan bawang putih dan kecil yang didadu... tumis seketika.. masukkan ayam yang dicarik2..kemudian masukkan nasi.. kalau rasa x cukup planta,jangan risau..tambah la planta lagi masa ni... masukkan secubit garam.. secubit je k..sebab nasi ni dah rasa ayam..ayam kfc pun dah berperisa.. dan kemudian..tumis sehingga naik bau nyumss... dan angkat...


mau x habis dia makan.. hehehe... kemudian berlakulah sesi mengurut kerana kawan saya mengadu sakit2 seluruh badan.. kesian dia.. maka saya menjadi tukang urut...hehheheee...cepat baik ye kakok imang..hehehehhhhh...we love you!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...