Tuesday, January 25, 2011

dulu-dulu dan sekarang

hari ini, aku rasa lain.. x tahu kenapa, tiba2 terkenang kembali kisah silam. ingat lagi masa kecik2 dulu, aku selalu kena marah dgn mak pasal kerja sekolah. kena rotan, lepas tu telefon abah mengadu mak rotan..haha.. bila diingatkan balik.. memang kelakar. Tapi, kerana rotan itu lah, buat aku ada di tempat aku sekarang. Sedang mengejar cita2 aku, sambil menggalas segunung harapan, seribu impian mak dan abah. walaupun mereka tak lah berpelajaran tinggi sangat, tapi, mak dgn abah always support apa saja yang aku nak buat as long as benda tu baik untuk masa depan aku. Aku sanggup berkorban apa saja untuk mak dan abah. sebab aku tahu, aku x mampu nak balas semua budi mak dan abah.

dari dulu sampai sekarang, aku tak pernah ubah misi aku. Aku nak hidup aku dan family berubah kepada yang lebih baik. dan, aku nak bahagiakan mak dan abah, dan adik aku sekali. itu adalah harta aku yang paaling berharga dalam dunia ni. tak ada lain yang lebih berharga dari mereka. susah, senang, sakit, penat lelah aku semuanya pada keluarga. mak dgn abah dah banyak berkorban. tak pe, cuma 3 tahun je lagi. lepas tu, aku akan bangun dan berdiri atas kaki aku sendiri bersama2 dengan keluarga tercinta. aku akan buat sabaik mungkin untuk cita2 aku. dan aku akan cuba untuk menjadikan impian mak dan abah jadi kenyataan.

dan, awak.. saya tak tahu kenapa. saya terfikir. selama ni, saya tak nampak awak. saya x sedar kehadiran awak. dulu kalau awak ada ke, x da ke, saya x sedar dan saya x rasa apa2 pun. but now, bila awak tak ada, saya tertanya2 mana awak. bila awak tak msg langsung 1 hari, saya tertanya2 apa awak buat. kadang2 saya terasa saya ni busy body sangat. tapi saya nak sangat tahu. dan since tu, saya betul2 sedar, awak adalah salah satu dari priority saya. awak, maafkan saya selama ni saya endah tak endah je kat awak. saya, sayang awak :)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...